ANGLIČTINA

pro týden od 18. do 22. května

Tento týden trocha opakování

1)  Reading = čtení - ANIMALS = ZVÍŘATA

Na tomto odkazu

 https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Wild_animals/Write_the_name_of_the_animal_and_match_the_picture_to_the_description_oa367227xb 

najdeš pracovní list o zvířatech. Do rámečku nalevo vepíšeš název zvířete, taky se ti objeví tužka, kterou spojíš zvíře s jeho popisem. Nebudeš znát úplně všechna slovíčka, ale i tak můžeš poznat, o kterém zvířeti se píše. Nakonec klikni na modrý rámeček FINISH a pak si vyber - CHECK MY ANSWER . Tvoje odpovědi ti počítač zkontroluje a přidělí body. Pokud nemáš aspoň 8 z 10, zkus to znovu

2) Listening = poslech - NUMBERS = ČÍSLICE (DO 100)

Na tomto odkazu https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Numbers/NUMBERS_(1_TO_100)_id1390eh 

najdeš pracovní list, který ti připomene číslice do 100. Nejprve klikni na amplion a poslechni si, jaké číslo máš zapsat, pak klikni vedle a napiš ho. Tady platí o bodovém zisku totéž - číslice do 100 musíš umět.

3) Writing = psaní

Na tomto odkazu https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_to_be/Am_-_Is_-_Are-_Was_-_Were_jq21324vn

procvič správné umístění tvarů sloves: AM - IS - ARE - WAS - WERE. 

Po kliknutí na červený trojúhelníček se ti nabídnou 3 možnosti, ze kterých vybereš. Udělej to tolikrát, abys měla 10 bodů z 10. Tohle je opravdu důležité zvládnout.

TODAY = znamená DNES           YESTERDAY = VČERA

4) A ještě jedna písnička - Sing a song

Trošku se hodí do této doby - zpívá se tam: Isolation, is not good for me = Izolace není pro mě dobrá

Úplný překlad slov písničky LEMON TREE (citronovník, doslova citronový strom) najdeš tady

https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/nightcore/lemon-tree-545587

A teď už si to párkrát pusť a zpívej taky!!! Hodně slov už znáš. Nejen  DA-RA-RA-RA-DI-RA-DA



PRO TÝDEN od 11. do 15. května

Začněme tentokrát zvesela -  doba, kdy se potkáme ve škole už se blíží a o tom, že všechno bude zase bez překážek, je i tahle písnička (možná ji znáte z filmu Kokosy na sněhu)

Zpívá se v ní, že den bude zase jasný a slunečný. Čím častěji si to budete pouštět, tím víc budete rozumět.

A teď zase trošku pracujme.   V uplynulých dvou týdnech jsme se učily vyjádřit minulý čas slovesa BÝT

Pamatujeme si, že tvar WAS se používá pro osobu 1. - JÁ a 3. - ON(A)

I was = já jsem byl(a) + He was, she was, it was = on byl, ona byla, to bylo

Tvar WERE se používá pro množné číslo a "ty" = YOU

We were = my jsme byli + You were = tys byl, vy jste byli + They were = oni byli

Zápor vypadá takto

Wasn´t = was not - nebyl     Weren´t = were not - nebyli

vyzkoušej si své znalosti zde (zkoušej to, dokud nebudeš perfektní)

Také se ještě na chvíli vrátíme k dinosaurům na dvou cvičeních - kdo nemá možnost tisku, jedno cvičení přepíše do sešitu

k tisku zde

Zapracujeme také na naší výslovnosti. Pusť si říkanku o třech mamutech NĚKOLIKRÁT, pak přesně opakuj slova v závěru nahrávky.

Zaměř se na správnou výslovnost "TH" ve slovech: 

THREE - MAMMOTHS - THIRSTY - THEN - THERE 

tři  -  mamuti  -  žíznivý  -  pak  -  tady

lots of fun = spoustu zábavy


PRO TÝDEN od 4. do 7. května

1) v učebnici na straně 54 si prohlédni obrázky. Přečti si devět vět pod nimi a přiřaď je k obrázkům - (prosím nepiš do učebnice - udělej to na kousek papíru - čísla od 1 do 9 a k nim písmeno)
Teď si pusť nahrávku a své odpovědi si zkontroluj poslechem. 

Své odpovědi si teď zkontroluj i zde tentokrát i s textem nahrávky.

 Pouštěj si nahrávku víckrát, sleduj její text a pak si ho po částech zastavuj a  pokus se ho přečíst se správně napodobenou výslovností 

2) vytiskni a vypracuj pracovní list. Kdo nemá možnost tisku

- vyhledá ve cv. 1 slova ve čtyřsměrce a zapíše je do sešitu

- vybere si ve cv. 2 jednoho z dinosaurů a opíše 5 vět, které si k němu přiřadila

Řešení tohoto pracovního listu najdeš na konci pod videi tohoto týdne.

A nakonec zase pár poslechových videí, některá jsou jednoduchá na poslech - např.  to první je super snadné, zpívej si a zopakuj názvy některých dinosaurů a čísla do 10.

a znovu příběh o hladovém, ale neúspěšném dinosaurovi

a další - tentokrát roztomilý T-rex hledá svou maminku - určitě budete rozumět

a nakonec - toto už je trošku těžší. Znovu dinosauři, které známe, ale uslyšíš i názvy dalších a všechna probíraná slovíčka - sharp teeth, long neck, small tail, eat meat or plant, ...

Uvidíš rapovat velociRAPtora, děti ti předvedou řev T-rexe a uslyšíš tato slova:  Mean /mi:n/ zlý        roar /ro:r/ řvát

Řešení pracovního listu - cv. 1 (teeth, tail, jaws, toes, hooves)

cv. 2 - A: 1, 4, 5, 7, 9         B: 2, 3, 6, 8, 10


PRO TÝDEN od 27. do 30. dubna

I tento týden se budeme pohybovat v minulosti - budeme používat slovíčka BYL + BYLI, MĚL + MĚLI

  • Poslechni si písničku z učebnice na straně 53 - pusť si ji víckrát
  • Tady najdeš slovíčka potřebná v této lekci. Prosím vlep nebo opiš si je do slovníčku. Také se je nauč.
  • přečti si v učebnici na straně 52 čtyři věty zapsané do kostí a přiřaď je k obrázkům: a) - T.Rex nebo b) - Diplodocus
  • Nápověda: a) 2,3     b) 1,4
  • vypracuj cvičení na pracovním listu. Kdo nemá možnost tisku, jedno cvičení dle svého výběru napíše do sešitu

A nakonec pár videí - možná neporozumíš úplně všemu, ale přesto se poslechem můžeš hodně zdokonalit. - pusť si titulky

a nakonec příběh o hladovém T-Rexovi (hunter = lovec, hunt = lovit)

PRO TÝDEN OD 20. do 24. dubna

Začneme tento týden novou lekci, ve které se naučíme používat slovesa 

WAS (BYL) + HAD (MĚL, MĚLI)

ÚKOLY:

1) učebnice str. 52 THEN AND NOW  (Tehdy a teď)

- prohlédni si obrázky, přečti si text pod nimi 

- k porozumění budeš potřebovat znalost těchto nových slovíček. Najdeš je zde - vytiskni a nalep si je do slovníčku. Kdo nemůže tisknout, musí opisovat - tím se je také naučí. V průběhu týdne se slovíčka naučte.

- teď si poslechni nahrávku - pusť si ji víckrát. Pouštěj si ji po částech a opakuj

2) Pod obrázky na této straně učebnice najdeš také 6 otázek. Přečti si je a odpověz, zda jsou pravdivé (TRUE) nebo chybné (FALSE) - prosím nepiš do učebnice. Pak si pusť nahrávku. Správnost si zkontroluješ při  poslechu této nahrávky:

A pro kontrolu ještě tady: 

1 - FALSE. The first horse was very small.

2 - FALSE. It had four toes on its front feet.

3 - TRUE, 4 - TRUE, 

5 - FALSE. The mammoth was very big.

6 - TRUE.

3) Vytiskni si pracovní list a udělej obě cvičení - jsou lehká. List si můžeš vymalovat.

Kdo nemá možnost tisku - jedno cvičení opíše do sešitu.

4) Naučte se slovíčka této lekce.

5) a nakonec trošku zpěvu a opakování zároveň 


PRO TÝDEN OD 14. do 17. dubna

1)  opakování - ANIMAL QUIZ - učebnice str. 50

Nejprve si přečti otázky v oranžových rámečcích a vyber si z možných odpovědí a), b), c), d) tu správnou.

Pak si pusť poslech - poslouchej a kontroluj si své odpovědi.

Nakonec si nějaké jedno zvíře vyber (může, ale nemusí být z kvízu), namaluj ho  a napiš o něm - 2 OTÁZKY Z KVÍZU + ODPOVĚDI

Např. takto: 

Where does the lion live? It lives in the grasslands.

What does the lion eat? It eats the meat (or the animals).

2) další díl komiksu - THE DRAGON CROWN - učebnice strana 51

Nová slova v komiksu - zapiš si je do slovníčku:

boring     / bo:ri/    nudný

strong     /stroᶇ/     silný

I want    /ai uont/     já chci

What does he want?     / uot daz hi: uont?/   Co on chce?

What do you want?    / uot du iu uont?/      Co chceš?

A teď si komiks poslechni

Pusť si věty z komiksu znovu a pokus se přesně napodobit anglickou výslovnost - udělej to víc než jednou

a nakonec dvě písničky o zvířatech - jedna pro začátečníky - klikni na obdélníček nalevo od zubatého kolečka - uvidíš i slova písničky - ZAZPÍVEJ SI

a před písničkou pro pokročilejší o tom jak mluví zvířata anglicky :-) si pusťte i tohle video

a teď už písnička - v roce 2014 vyhrála tato píseň v kategorii Catchiest New Song (nejchytlavější nová píseň) a  byla nominována v kategorii Best Song That Makes You Smile (píseň, která tě rozesměje) - tak schválně - platí to i v roce 2020?

překlad textu písničky najdeš na tomto odkazu 




pro týden od 6. do 13. dubna 

1) poslechni si další díl komiksu THE DRAGON CROWN ze strany 45 

neznámá slovíčka z komiksu:  

fishing rod /fišing rod/ rybářský prut

hide /haid/ ukrýt, skrýt se, schovat

2) vypracuj tyto dva pracovní listy

(nemáš-li možnost tisku - vyber si cvičení 5 nebo 6 nebo 8 a napiš ho do sešitu) 

Nápověda ke cv. 8 - 2: lev nežije na chladných místech (cold place); 3:tučňák nelétá; 4: gorila nejí maso; 5: krokodýl nejí rostliny; 6: lední medvěd nežije na horkých místech

potřebná slovíčka najdeš ve slovníčku i v učebnici na str. 49


POSLECHOVÉ CVIČENÍ


Říkanka - cvičení 9 je k poslechnutí tady

na konci básničky si procvič výslovnost těchto (zvukově) podobných slov

WHERE - BEAR - THERE - HAIR - CHAIR

                                                                       kde      -  medvěd     -     tady   -          srst       -     židle


3) namaluj projekt MY FAVOURITE ANIMAL

Na papír A4 (velký sešit) namaluj své oblíbené zvíře 

a napiš o něm 4 - 5 vět (např. kde žije, jak je velké, jak vypadá - př. počet nohou, barva, co umí - př. létat, běhat, plavat, co má rádo - př. maso, trávu, ...)

Jako vzor ti může posloužit cvičení 6 z pracovního listu 

nebo tyto práce bývalých čtvrťáků


pro týden od 30. března:

Slovní zásoba k 10. lekci AMAZING ANIMALS
ke stažení zde. Kdo nemá možnost vytisknout a vlepit do sešitu, musí si do slovníčku přepsat - nezoufej, tím se je taky učíš :-)
Slovíčka se naučte, některá už budete znát. Komu nemá kdo poradit s výslovností, může využít překladač na Googlu nebo na Seznamu a slovíčko si přehrát
Slovíčka můžeš poslouchat také zde

Procvičovací stránky na internetu pro tento týden

https://zsbcupice.cz/hot-potatoes/anglictina/4-rocnik/Animals/cv1.htm - slovíčka této lekce - je tam více cvičení - projděte všechna

https://www.umimeanglicky.cz/anglictina-podrobne-4-trida#kc-5 - fůra možností procvičovat

https://www.english-time.eu/hry/safari-album.php?zpet=dite zábavná hra (Po spuštění uslyšíš tento pokyn: pozorně se dívej a poslouchej a vyfotografuj postupně všechna zvířata na safari. Pozor! Máš jen 3 pokusy na každé zvíře. Zdařilé fotografie se ti ukládají do alba, které se ti zobrazí po úspěšném vyfotografování všech zvířat.)


Pracovní listy k tématu

ke stažení zde:
Kdo nemá možnost stránky vytisknout a zpracovat, vybere si z těchto dvou listů dvě  libovolná cvičení a přepíše věty do sešitu

Poslechová cvičení ke straně 48 a 49 v učebnici

+ Stále si opakujte slovíčka - 

ve svém slovníčku

ale třeba i tady https://www.umimeanglicky.cz/pexeso - velký výběr témat - vybírejte úroveň LEHKÁ

vaše oblíbené https://www.english-time.eu/pro-deti/interaktivni-hry/

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida

Okazuji také na web paní učitelky Červenkové, na kterém si můžete zopakovat slovíčka vesele na písničkách   www.anglictina-pisnicky.webnode.cz

Ve škole bychom teď pracovaly na lekci 10 - Amazing animals (Úžasná zvířata)

pro radu a pomoc pište na mail zsams.ryzoviste@email.cz nebo volejte 739 053 844
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky