ANGLIČTINA
pro týden od 18. do 22. května
Tento týden trocha opakování
1) Reading = čtení - ANIMALS = ZVÍŘATA
Na tomto odkazu
najdeš pracovní list o zvířatech. Do rámečku nalevo vepíšeš název zvířete, taky se ti objeví tužka, kterou spojíš zvíře s jeho popisem. Nebudeš znát úplně všechna slovíčka, ale i tak můžeš poznat, o kterém zvířeti se píše. Nakonec klikni na modrý rámeček FINISH a pak si vyber - CHECK MY ANSWER . Tvoje odpovědi ti počítač zkontroluje a přidělí body. Pokud nemáš aspoň 8 z 10, zkus to znovu
2) Listening = poslech - NUMBERS = ČÍSLICE (DO 100)
Na tomto odkazu https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Numbers/NUMBERS_(1_TO_100)_id1390eh
najdeš pracovní list, který ti připomene číslice do 100. Nejprve klikni na amplion a poslechni si, jaké číslo máš zapsat, pak klikni vedle a napiš ho. Tady platí o bodovém zisku totéž - číslice do 100 musíš umět.
3) Writing = psaní
Na tomto odkazu https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_to_be/Am_-_Is_-_Are-_Was_-_Were_jq21324vn
procvič správné umístění tvarů sloves: AM - IS - ARE - WAS - WERE.
Po kliknutí na červený trojúhelníček se ti nabídnou 3 možnosti, ze kterých vybereš. Udělej to tolikrát, abys měla 10 bodů z 10. Tohle je opravdu důležité zvládnout.
TODAY = znamená DNES YESTERDAY = VČERA
4) A ještě jedna písnička - Sing a song
Trošku se hodí do této doby - zpívá se tam: Isolation, is not good for me = Izolace není pro mě dobrá
Úplný překlad slov písničky LEMON TREE (citronovník, doslova citronový strom) najdeš tady
https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/nightcore/lemon-tree-545587
A teď už si to párkrát pusť a zpívej taky!!! Hodně slov už znáš. Nejen DA-RA-RA-RA-DI-RA-DA
PRO TÝDEN od 11. do 15. května
Začněme tentokrát zvesela - doba, kdy se potkáme ve škole už se blíží a o tom, že všechno bude zase bez překážek, je i tahle písnička (možná ji znáte z filmu Kokosy na sněhu)
A teď zase trošku pracujme. V uplynulých dvou týdnech jsme se učily vyjádřit minulý čas slovesa BÝT
Pamatujeme si, že tvar WAS se používá pro osobu 1. - JÁ a 3. - ON(A)
I was = já jsem byl(a) + He was, she was, it was = on byl, ona byla, to bylo
Tvar WERE se používá pro množné číslo a "ty" = YOU
We were = my jsme byli + You were = tys byl, vy jste byli + They were = oni byli
Zápor vypadá takto
Wasn´t = was not - nebyl Weren´t = were not - nebyli
vyzkoušej si své znalosti zde (zkoušej to, dokud nebudeš perfektní)
Také se ještě na chvíli vrátíme k dinosaurům na dvou cvičeních - kdo nemá možnost tisku, jedno cvičení přepíše do sešitu
k tisku zde
Zapracujeme také na naší výslovnosti. Pusť si říkanku o třech mamutech NĚKOLIKRÁT, pak přesně opakuj slova v závěru nahrávky.
Zaměř se na správnou výslovnost "TH" ve slovech:
THREE - MAMMOTHS - THIRSTY - THEN - THERE
tři - mamuti - žíznivý - pak - tady
lots of fun = spoustu zábavy
PRO TÝDEN od 4. do 7. května
Své odpovědi si teď zkontroluj i zde tentokrát i s textem nahrávky.
Pouštěj si nahrávku víckrát, sleduj její text a pak si ho po částech zastavuj a pokus se ho přečíst se správně napodobenou výslovností
2) vytiskni a vypracuj pracovní list. Kdo nemá možnost tisku
- vyhledá ve cv. 1 slova ve čtyřsměrce a zapíše je do sešitu
- vybere si ve cv. 2 jednoho z dinosaurů a opíše 5 vět, které si k němu přiřadila
Řešení tohoto pracovního listu najdeš na konci pod videi tohoto týdne.
A nakonec zase pár poslechových videí, některá jsou jednoduchá na poslech - např. to první je super snadné, zpívej si a zopakuj názvy některých dinosaurů a čísla do 10.
a znovu příběh o hladovém, ale neúspěšném dinosaurovi
a další - tentokrát roztomilý T-rex hledá svou maminku - určitě budete rozumět
a nakonec - toto už je trošku těžší. Znovu dinosauři, které známe, ale uslyšíš i názvy dalších a všechna probíraná slovíčka - sharp teeth, long neck, small tail, eat meat or plant, ...
Uvidíš rapovat velociRAPtora, děti ti předvedou řev T-rexe a uslyšíš tato slova: Mean /mi:n/ zlý roar /ro:r/ řvát
Řešení pracovního listu - cv. 1 (teeth, tail, jaws, toes, hooves)
cv. 2 - A: 1, 4, 5, 7, 9 B: 2, 3, 6, 8, 10
PRO TÝDEN od 27. do 30. dubna
I tento týden se budeme pohybovat v minulosti - budeme používat slovíčka BYL + BYLI, MĚL + MĚLI
- Poslechni si písničku z učebnice na straně 53 - pusť si ji víckrát
- Tady najdeš slovíčka potřebná v této lekci. Prosím vlep nebo opiš si je do slovníčku. Také se je nauč.
- přečti si v učebnici na straně 52 čtyři věty zapsané do kostí a přiřaď je k obrázkům: a) - T.Rex nebo b) - Diplodocus
- Nápověda: a) 2,3 b) 1,4
- vypracuj cvičení na pracovním listu. Kdo nemá možnost tisku, jedno cvičení dle svého výběru napíše do sešitu
A nakonec pár videí - možná neporozumíš úplně všemu, ale přesto se poslechem můžeš hodně zdokonalit. - pusť si titulky
a nakonec příběh o hladovém T-Rexovi (hunter = lovec, hunt = lovit)
PRO TÝDEN OD 20. do 24. dubna
Začneme tento týden novou lekci, ve které se naučíme používat slovesa
WAS (BYL) + HAD (MĚL, MĚLI)
ÚKOLY:
1) učebnice str. 52 THEN AND NOW (Tehdy a teď)
- prohlédni si obrázky, přečti si text pod nimi
- k porozumění budeš potřebovat znalost těchto nových slovíček. Najdeš je zde - vytiskni a nalep si je do slovníčku. Kdo nemůže tisknout, musí opisovat - tím se je také naučí. V průběhu týdne se slovíčka naučte.
- teď si poslechni nahrávku - pusť si ji víckrát. Pouštěj si ji po částech a opakuj
2) Pod obrázky na této straně učebnice najdeš také 6 otázek. Přečti si je a odpověz, zda jsou pravdivé (TRUE) nebo chybné (FALSE) - prosím nepiš do učebnice. Pak si pusť nahrávku. Správnost si zkontroluješ při poslechu této nahrávky:
A pro kontrolu ještě tady:
1 - FALSE. The first horse was very small.
2 - FALSE. It had four toes on its front feet.
3 - TRUE, 4 - TRUE,
5 - FALSE. The mammoth was very big.
6 - TRUE.
3) Vytiskni si pracovní list a udělej obě cvičení - jsou lehká. List si můžeš vymalovat.
Kdo nemá možnost tisku - jedno cvičení opíše do sešitu.
4) Naučte se slovíčka této lekce.
5) a nakonec trošku zpěvu a opakování zároveň
PRO TÝDEN OD 14. do 17. dubna
1) opakování - ANIMAL QUIZ - učebnice str. 50
Nejprve si přečti otázky v oranžových rámečcích a vyber si z možných odpovědí a), b), c), d) tu správnou.
Pak si pusť poslech - poslouchej a kontroluj si své odpovědi.
Nakonec si nějaké jedno zvíře vyber (může, ale nemusí být z kvízu), namaluj ho a napiš o něm - 2 OTÁZKY Z KVÍZU + ODPOVĚDI
Např. takto:
Where does the lion live? It lives in the grasslands.
What does the lion eat? It eats the meat (or the animals).
2) další díl komiksu - THE DRAGON CROWN - učebnice strana 51
Nová slova v komiksu - zapiš si je do slovníčku:
boring / bo:riᶇ/ nudný
strong /stroᶇ/ silný
I want /ai uont/ já chci
What does he want? / uot daz hi: uont?/ Co on chce?
What do you want? / uot du iu uont?/ Co chceš?
A teď si komiks poslechni
Pusť si věty z komiksu znovu a pokus se přesně napodobit anglickou výslovnost - udělej to víc než jednou
a nakonec dvě písničky o zvířatech - jedna pro začátečníky - klikni na obdélníček nalevo od zubatého kolečka - uvidíš i slova písničky - ZAZPÍVEJ SI
a před písničkou pro pokročilejší o tom jak mluví zvířata anglicky :-) si pusťte i tohle video
a teď už písnička - v roce 2014 vyhrála tato píseň v kategorii Catchiest New Song (nejchytlavější nová píseň) a byla nominována v kategorii Best Song That Makes You Smile (píseň, která tě rozesměje) - tak schválně - platí to i v roce 2020?
překlad textu písničky najdeš na tomto odkazu
pro týden od 6. do 13. dubna
1) poslechni si další díl komiksu THE DRAGON CROWN ze strany 45
neznámá slovíčka z komiksu:
fishing rod /fišing rod/ rybářský prut
hide /haid/ ukrýt, skrýt se, schovat
2) vypracuj tyto dva pracovní listy
(nemáš-li možnost tisku - vyber si cvičení 5 nebo 6 nebo 8 a napiš ho do sešitu)
Nápověda ke cv. 8 - 2: lev nežije na chladných místech (cold place); 3:tučňák nelétá; 4: gorila nejí maso; 5: krokodýl nejí rostliny; 6: lední medvěd nežije na horkých místech
potřebná slovíčka najdeš ve slovníčku i v učebnici na str. 49
POSLECHOVÉ CVIČENÍ
Říkanka - cvičení 9 je k poslechnutí tady
na konci básničky si procvič výslovnost těchto (zvukově) podobných slov
WHERE - BEAR - THERE - HAIR - CHAIR
kde - medvěd - tady - srst - židle
3) namaluj projekt MY FAVOURITE ANIMAL
Na papír A4 (velký sešit) namaluj své oblíbené zvíře
a napiš o něm 4 - 5 vět (např. kde žije, jak je velké, jak vypadá - př. počet nohou, barva, co umí - př. létat, běhat, plavat, co má rádo - př. maso, trávu, ...)
Jako vzor ti může posloužit cvičení 6 z pracovního listu
nebo tyto práce bývalých čtvrťáků
pro týden od 30. března:
Procvičovací stránky na internetu pro tento týden
https://www.umimeanglicky.cz/anglictina-podrobne-4-trida#kc-5 - fůra možností procvičovat
https://www.english-time.eu/hry/safari-album.php?zpet=dite zábavná hra (Po spuštění uslyšíš tento pokyn: pozorně se dívej a poslouchej a vyfotografuj postupně všechna zvířata na safari. Pozor! Máš jen 3 pokusy na každé zvíře. Zdařilé fotografie se ti ukládají do alba, které se ti zobrazí po úspěšném vyfotografování všech zvířat.)
Pracovní listy k tématu
Poslechová cvičení ke straně 48 a 49 v učebnici
+ Stále si opakujte slovíčka -
ve svém slovníčku
ale třeba i tady https://www.umimeanglicky.cz/pexeso - velký výběr témat - vybírejte úroveň LEHKÁ
vaše oblíbené https://www.english-time.eu/pro-deti/interaktivni-hry/
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida
Okazuji také na web paní učitelky Červenkové, na kterém si můžete zopakovat slovíčka vesele na písničkách www.anglictina-pisnicky.webnode.cz
Ve škole bychom teď pracovaly na lekci 10 - Amazing animals (Úžasná zvířata)
můžeš si prozatím názvy zvířat zopakovat tu https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/animals
interaktivní pracovní listy vyzkoušej tady